Nyitjuk a Gyógytornászda 20. ablakát!

 

Az 3. adventi gyertyát követő hét a örömől szól...


Nézzük sorban, hogy a Gyógytornászda csapatának mi okoz örömöt:
Öröm, ha meg vagytok elégedve a munkánkkal, ajánlotok miket, vagy követitek a munkásságunkat!
 
Az meg pláne öröm, ha szeretnétek a tréninget és a megkezdett munkát a két ünnep között is folytatni!
Mai tanácsaink az Ünnepek alatti időszakra vonatkozik:

 

Korábbi cikkünkben már volt szó róla, hogy hétköznapi életben mire figyeljünk oda ! Most abban szeretnénk tanácsokat adni, hogy a karanténnal tarkított Ünnepi időszakban milyen rutint tartsatok!

1. A henger és a mobilizáló gyakorlatok alkalmazása a Karácsonyi időszakban is segít az izmok regenerációjában. HA egész nap főztél, vagy órákig faragtad a fenyőfa lábát, azzal komoly munkát adtál az izomzatodnak, amit általában, a hétköznapokban nem ilyen intenzitással, vagy más pozícióban teszel. Ahhoz, hogy 25-én nem fájdalomra ébredj, foglalkozz a " munkás" napokon a regenerációval is!

2. Ilyenkor se feledkezzetek el a testhelyzeteitekről. A filmnézés, vagy társasozás közben is számít, a fej, vagy a a gerinc pozíciója. Ha sok lógatjátok a fejeteket , vagy statikusan néztek lefelé, az fej- , vagy nyakfájdalmat idézhet elő. (érdemes a statikus helyzetek után az 1-es pont tanácsaira visszatérni) Érdemes úgy helyezkedni, hogy ne adjunk extrém terhelést az ízületeinknek. Akkor is, ha kényelmesen szeretnénk mulatni, vannak olyan szabályok amikre jó, ha figyeltek. 

3. Szánjatok időt a pihenésre. Nem kell korán kelni, ez igaz, de az alvás, az idegrendszer és az immunrendszer javítása miatt nagyon fontos. Erre most nagyobb szükségünk van, mint általában. Érdemes a lefekvés legkésőbb 11 órára időzíteni, hogy a testetek regenerációs folyamatai a normál kerékvágásban menjenek végbe

4. Ha lehet akkor naponta többször mozgassátok át Magatokat. Elég egy pár medence emelés, lábemelés oldalra és guggolás, vagy kitörés. Beindul a vérkeringés, fejlődek az izmok és nem azzal kell majd szembesülnötök, hogy az Ünepek után kezdhetik előről a munkát. Természetesen megfelelő gyors bemelegítéssel és laza levezetéssel kiegészítve.

5. Itt a remek alkalom, hogy a családodat is bevond a tréningbe. Ha volt valami sérülésed, vagy panaszod, akkor a gyógytornászodtól tanult gyakorlatokat, trükköket vesd be a családon, biztosan nem fogtok unatkozni és mindenkinek jót tesz egy kis mozgás.

6. Ha rendszeresen edzel, érdemes ebben az időszakban is foglalkozni a mozgással, de mérlegelni kell a pihenési időt és a tápanyag bevitelt. Evés után ne induljatok el azonnal edzeni és az ezerszer említett bemelegítés és levezetés nem maradhat ki.

Fogadjátok nagy szeretettel és használjátok egészséggel!

 

Ha tetszett, akkor írj Facebookon!

Ha kérdésed merülne fel, akkor keress emailen, Facebookon , vagy Instagramon keresztül!

 

Kövess minket

Facebookon  és  Instagramon !

Figyeld, hogy vajon melyik napon mit rejt a Gyógytornászda adventi ablaka!

(további meglepetésekkel készülünk!)